hwechtla-tl: 
Teos: logo
Lapsi, joka avaa lahjapaketin.  Sisällä robottikilpikonna.  Taustalla
Sierpinskin kolmion muotoon aseteltu runo lapsuuden arvaamattomuudesta.
Miksi?
-  Logo kehitettiin varta vasten kieleksi, joka tukee lasten oppimista.
   Sen syntaksi on yksinkertainen ja suoraviivainen, siinä on helppoa
   saada näytölle jotain.  Käytännössä jokainen logo-ympäristö sisältää
   tilan, jossa eri komentoja voi kokeilla katsoakseen, mitä ne tekevät.
-  Logo suunniteltiin sellaiseksi, että se tukee järjestelmällistä,
   ongelmia osina ratkaisevaa ajattelua.  Logo suosii lyhyitä,
   uudelleenkäytettäviä määritelmiä pitkien ohjelmien sijaan.
   Määrittelyiden kirjoittamista kutsutaan "sanojen opettamiseksi"
   tietokoneelle.
-  Logo on kuuluisa "kilpikonnagrafiikastaan".  Kilpikonna on
   eräänlainen piirturi, jolle annetaan etenemisohjeita
   kaksiulotteisella tasolla.  Grafiikkamalli kehitettiin, jotta lasten
   olisi helppo rakentaa käsinkosketeltavia, uudelleenkäytettäviä
   grafiikkakomponentteja (esim. "tee neliö siihen kohtaan tasoa, jossa
   kilpikonna sattuu olemaan") ilman taustatietoja
   koordinaattijärjestelmistä, ja piirturia kutsutaan kilpikonnaksi,
   jotta olisi helpompaa ymmärtää, miten se toimii.
Kuvia netistä:
to circle
 repeat 360 [fd 1 rt 1]
end
to tree
 pu bk 100 pd
 trunk
 center_top
 left 90
 circle
end 
näyttely: ohjelmointikielten kuvat
kommentoi
 (viimeksi muutettu 17.01.2012 12:00)