[...]
Se, mikä netistä kipeästi puuttuu, on helpot käyttöliittymät tietojen julkaisemiseen koneluettavissa formaateissa. Läheskään kaikki eivät osaa eivätkä jaksa tehdä jotain iCal-tiedostoja järjestämistään tapahtumista. Tarvitaan palveluita, jotka tuottavat nämä tiedostot _ja_ tekevät myös nättejä ihmisluettavia sivuja. Samaan tapaan itse asiassa haluaisin, että meillä olisi yhden [Facebook]in sijaan paljon palveluita, jotka julkaisevat [RSS-feedejä] ihmisten tekemisistä ja sitten ihmiset aggregoisivat niistä tuttujensa tapahtumat parhaaksi näkemällään tavalla. Tämän vision toteutumisessa on muutamia ongelmia. (Vuonna 2026 [mastodon]-palvelu toteuttaa täsmälleen tätä visiota, ja painii täsmälleen näiden ongelmien kanssa.)
[...]