[...]
Miksi?
* Logo kehitettiin varta vasten kieleksi, joka tukee lasten oppimista. Sen syntaksi on yksinkertainen ja suoraviivainen, siinä on helppoa saada näytölle jotain. Käytännössä jokainen logo-ympäristö sisältää tilan, jossa eri komentoja voi kokeilla katsoakseen, mitä ne tekevät. * Logo suunniteltiin sellaiseksi, että se tukee järjestelmällistä, ongelmia osina ratkaisevaa ajattelua. Logo suosii lyhyitä, uudelleenkäytettäviä määritelmiä pitkien ohjelmien sijaan. Määrittelyiden kirjoittamista kutsutaan "sanojen opettamiseksi" tietokoneelle. * Logo on kuuluisa "kilpikonnagrafiikastaan". Kilpikonna on eräänlainen piirturi, jolle annetaan etenemisohjeita kaksiulotteisella tasolla. Grafiikkamalli kehitettiin, jotta lasten olisi helppo rakentaa käsinkosketeltavia, uudelleenkäytettäviä grafiikkakomponentteja (esim. "tee neliö siihen kohtaan tasoa, jossa kilpikonna sattuu olemaan") ilman taustatietoja koordinaattijärjestelmistä, ja piirturia kutsutaan kilpikonnaksi, jotta olisi helpompaa ymmärtää, miten se toimii.
Kuvia netistä:
[...]