(nettipäiväkirja 12.02.2014) Keksin loistavan ohjelmistosuunnitteluperiaatteen!
# Keksi, mitä haluat tehdä, esim. "piirrellä 3d-maastoja". # Mieti, millaisilla komennoilla (aliohjelmilla / kirjastokutsuilla) kyseinen homma olisi niin helppo, että lapset pystyisivät helposti tekemään sitä # Toteuta kyseiset komennot # Ooh! Alkuperäinen tehtävä tuli helpoksi.
Tässä on kaksi pointtia: ensinnäkin 2. kohdassa oleva periaate ohjaa tekemään hyviä rajapintoja, toiseksi 3. kohdassa oleva komentojen toteuttaminen on yleensä loppujen lopuksi aika helppo homma.
Minun pitäisi antaa tästä esimerkkejä, mutta ehkä toisen kerran.
* [merkintä: 2014-02] * [atehwa] * [kategoria: päiväkirjamerkintä] * [olio-ohjelmoinnin pointti] * [kategoria: työkalut]