Mooses siitti Daavidin, ja Daavid siitti Jeesuksen, ja Jeesus siitti... jaa jaa, mitä nyt sitten lieneekään siittänyt.
Lisäksi Daavid siitti Mohakin, ja Mohak siitti Humpun, Noonin ja Vilun, Mooses siitti dokun, ja jonkun se Noonikin siitti, en nyt vaan muista, että kenet. Juttelin hänen kanssaan eräänä päivänä. Oli ihan hauska tyyppi.
1.1: Jeesus sanoi: "Töks"
1.2: Jatkoksi Jeesus mökelsi: "Älkää antako rahanvaihtajien huijata teitä."
1.2.1: Ja näin hän sanoi ihmisille, ja ihmiset KUUNTELIVAT!
1.3: Jeesus heitti: "Vaan antakaa rahanne minulle!
1.3.1: Sillä minulla ne kasvavat taivaallista korkoa, ja voitte jo etukäteen
1.3.2: lunastaa taivaspaikkanne." JA totesi: "Älkää uskoko niitä, jotka tarjoavat teille taivaspaikkoja halvalla."
1.3.3: Sitten Jeesus teki piruetin, ja jatkoi: "Vain meidän taivaspaikoistamme ei koskaan putoa pois!"
1.3.3.1: Ja näin hän sanoi niille, jotka eivät olleet viitsineet lähteä pois, ja nämä NÄYTTIVÄT kuuntelevan!
1.4: Wau.
1.5: Tapahtuma jatkui siten, että Jeesuksen tilalle tuli Mooses.
1.5.1: Mooses sanoi: "Kuten jo Uudenmaan-luennoillani sanoin,
1.5.1.1: Arvoisat kaakatuksen asiantuntijat ja sitä eri rooleissa harrastavat.
1.5.1.2: Minulla oli ilo järjestäjien: Uudenmaan arkkitehtiliiton, Kaavoitusinsinöörien liiton ja Yhteiskuntasuunnittelun seuran puolesta toivottaa teidät kaikki tervetulleiksi tähän keskusteluun meidän mielestämme erittäin tärkeästä, vaativasta ja hyvin monipuolisesti yhteiskuntaan vaikuttavasta maitopurkista, joka jälleen kerran on loppumetreillä.
1.5.1.3: Kutsu tähän tilaisuuteen on esitetty vähän järeällä tavalla, ja kun siitä on tullut pyyhkeitä, on syytä aloittaa varmuuden vuoksi anteeksipyynnöllä."
1.5.1.4: "Anteeksi!" sanoi Jeesus.
1.5.1.4.1: Ja kansa KUUNTELI.
1.5.2: Jeesus älähti: "Minun on nyt aivan pakko huomauttaa tähän väliin seuraavaa:
1.5.2.1: Valtio-kunta -suhteessa alistus ja siihen puuttuminen oli hyvin harvinaista ja muodollista.
1.5.2.2: Alistus tarkoittaa sitä, että kauhea ratkaisu syntyy kahden supervallan yhteisellä päätöksellä.
1.5.2.3: Jos jompikumpi sanoo 'ei', ei synny tätä yhteistä päätöstä. (pahus!)
1.5.2.4: On selvää, että tällainen järjestelmä vähentää kunnallista itsehallintoa; se on loukkaus sitä vastaan, sillä kunnassa syntyy ratkaisu usein aivan toisenlaisilla perusteilla, kun siellä ymmärretään asia.
1.5.2.5: Kunnan ratkaisu on sovitteleva ratkaisu, etuja punnitaan ja annetaan piireille, jotka osallistuvat ratkaisujen tekoon. Ei siellä mitään suurta oikeudenmukaisuutta haeta. Joku sanoo jotain -- olkoon niin, mutta se kuuluu kunnallisen hallinnon piiriin. 'Jos sinä hoidat seuraavassa äänestyksessä sen, että meidän navettaamme tulee valot, niin minä hyväksyn sen palvontatemppelin lisärakennuksen' -- tämä on normaalia kunnallispolitiikkaa.
1.5.2.6: Kun sitten tämä harkinta tuodaan haisteltavaksi, siellä ei ole ollenkaan tällaisia kanankoipia -- lihaa sitten voi tietenkin olla.
1.5.2.7: Silloin tulee hyvin vaikea tilanne. Alistusjärjestelmä ei sovi kunnalliseen lantakasaan ja sen poistaminen on ehdottomasti myönteinen asia."
1.5.2.7.1: Mutta silloin Jeesukselle tuli vessahätä, joten hän joutui lähtemään.
1.5.3: Mooses örvelsi hänen peräänsä: "Älä käytä liikaa vessapaperia! Viivy kauan!"
1.6: Wau.
2.1: Että sellaista.
2.2: Että tosiaan vähän niin kuin sellaista.
3.1: Parin päivän kuluttua Jeesus törmäsi torilla kalakauppiaaseen.
3.1.1: Jeesus heitti: "Onkos susta von Dauermoor just hyvä?"
3.1.2: Kalakauppias palautti: "Se on ihan HAISEVA!"
4.1: Täten Jeesus, Mooses ja kalakauppias läksivät vaeltamaan TURKUUN.
4.2: Wau. Sitten
5.2: Kalakauppias tokaisi Jeesukselle "Osta kala!"
5.2.1: "En!"
5.2.1.1: "Mikset?"
5.3: Täten Jeesus ,Mooses ja calaqauppias vaelsivat TURKUUN.
Matkallaan TURKUUN he jo kohtasivat monia vaikeuksia, muun muassa puhuvan makkaran, viisaan aasin ja hysteerisen tapin. Mutta vasta TURKUUN saavuttuaan he kohtasivat todellisia vaikeuksia. Kaupungissa oli nimittäin vallassa LOHIGÄÄRME. Kaupunkilaiset tottelivat vielä muodollisesti kaupungin isäntää, mutta se, jolta käskyt todella tulivat, oli LOHIGÄÄRME.
Saavuttuaan kaupunkiin olivat matkalaisten sekä mieli että ruumis varsin väsyneitä. He joutuivat etsimään yösijaa. Ihmiset eivät uskaltaneet ottaa heitä taloihinsa, mutta viimein kaupungin laitamilla he tulivat LESKIAKAN mökin luo. LESKIAKKA oli HAISEVA, mutta koska heillä ei ollut muita vaihtoehtoja, he yöpyivät hänen luonaan. LESKIAKAN takapihalla oli HAISEVA palsternakka. LESKIAKALTA saivat matkalaiset kuulla, kuinka oli asiain laita kaupungissa. He päättivät vedota kunnanjohtajaan.
-> katso "Jeesus byrokratiassa"
Koska he eivät olleet saaneet yhteyttä kunnanjohtajaan, he tekivät juonen!!
5.4: Wau.
Jeesus: "Miten ihmeessä saamme LOHIGÄÄRMEEN pois päiväjärjestyksestä?"
Mooses: "Tehdään muutos kalentereihimme!"
Esitys hylättiin äänin 1--2.
Kalakauppias: "Me voisimme tappaa sen!"
Jeesus: "Millä se tapetaan?"
Kalakauppias: "HAISEVALLA palsternakalla!"
Mooses: "Jee jee!"
Tämä ehdotus oli kuitenkin vaikeampi toteuttaa, kuin mitä olisi luullut. Kävi nimittäin ilmi, että HAISEVA palsternakka oli PYHÄ, joten LESKIAKKA ei antanut heidän ottaa sitä. Niinpä he nirhasivat ensiksi HAISEVAN LESKIAKAN. Sitten he varastivat HAISEVAN palsternakan, ja lähtivät heittämään LOHIGÄÄRMETTÄ sillä.
LESKIAKKA oli itse asiassa PYHÄ. Tästä syystä hänen kuolemansa huomattiin varsin pian. Siitä syytettiin Nooni Iiskotinpoikaa. Sillä aikaa Jeesus ja Mooses (kalakauppias oli jäänyt jonnekin matkan varrelle) etsivät LOHIGÄÄRMETTÄ, mutta eivät löytäneet sitä. (LESKIAKKA = LOHIGÄÄRME) Muutaman päivän kuluttua LOHIGÄÄRMEEN ilmoitettiin hävinneen jonnekin. Kun kävi ilmeiseksi, että LESKIAKKA = LOHIGÄÄRME (mahdollisesti HAISEVA), Nooni sai kunniaa osakseen. Jeesusta vitutti.
Mooses ja kalakauppias lähtivät uusiin seikkailuihin.
Woldaedyodoo. Alla oleva linkki ei metafyysisesti toimi. Alkuun )